Logitech MX 1100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech MX 1100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

carmen-1 12-01-2009
Geschreven voor: Logitech MX 1100

Heb deze muis al 1 maand in bezit. Was altijd op zoek naar een goede muis, die een soort nemesis lijkt te zijn. Had voorheen de MX-1000(die de beste was van alle muizen op dat moment), en nu dus de MX1100, die nog beter is maar ver van hoe een muis moet zijn/voelen aangezien alles die uit China komt wordt nog altijd gemaakt voor kleine kinder handjes, waardoor zelfs een modale of kleine hand in Nederland RSI krijgt bij lange tijd met de muis werken.
zondag gebruikers (zoals zondag rijders) hebben geen last hier van en misschien ook gene idee van waar heb ik het over.
Echte PC/muis gebruikers, weten al dat zelfs met dit model (trouwesn hier verkeerd op de site vermeld 2 maal, met 2 verschillende prijzen, allebij oplaadbaar terwijl maar één is oplaadbaar en die andere niet en beide geen batt. indicator terwijl die van mij heeft dat wel) de laatste/kleinste 2 hand fingers hangen, plakken en vrijwen nog steeds op de tafel, juist omdat de muis (goed als vorm maar liliputaanse afmetingen) te klein is waardoor als je veel hiermee werkt.., RSI is onvermijdelijk.
Een TOP muis, hoort de vorm van deze muis te hebben, maar groter, waar de hele hand erop kan rusten, en niet alleen maar 3 fingers, en de rest in de lucht houden (spierkramp op den duur) of op de tafel naast de muis slepen en vrijwen om de beweging van de muis te vermoeilijken en daardoor de spiereninspanning te verhogen als je wilt de muis goed/snel bewegen.
De overbodige dpi knop links op de muis(de DPI kun je altijd regelen via het SetPoint muis-menu, dus niemand zal steeds tijdens werken de DPI steeds veranderen van die knop om de nut van de permanente aanwezighied van die knop daar te verantwoorden), werkt leterlijk op de zenuwen aangezien iedere keer dat je de aanwijzer gebruikt om de voornaamste knop van de muis te klikken, raak/vrijf je idere keer met de finger op de scherpe rand/hoek van deze totaal overbodige knop, tenminste op die plek waar hij zit(die geruild moets worden met de plek van de batterij indicator) en als je herhaald een deel van je lichaam/hand straint, die herhaalde hersens-beschadigende/irriterende gevoel is precis dat(!) Repeated Strain Injury oftwel RSI en professionele gebruikers hebben daar wel en veel last van, met deze RSI creerende muis die paradixal genoeg werd ontworpen, gepresenteert en verkocht als een aergonomische (tegen RSI) model muis.
Wie echter genoegen neeemt met half werk, zal deze muis geweldig vinden.
Ik wacht echter nog steeds op die muis die eruit ziet (+ voelt en werkt) zoals een muis hoort te zijn.
En zoals andere hier zeggen, als je Vista hebt, hoef je geen top prestaties van deze muis te verwachten, functioneel gezien.(hij zit vaak vast)

MichelBos 27-12-2008
Geschreven voor: Logitech MX 1100

Nu 2 maanden in bezit.

De muis ligt heerlijk in de hand. De samenwerking met Vista is niet je van het. De extra duimknop kan het systeem laten hangen. De software (Setpoint) moet ik een keer instellen per programma en dan afsluiten. Wijzigen betekent dat de alles weer op nieuw moet doen.

Klinkt allemaal niet positief.... Maar als je het weet en je hebt voor al je programma's de juiste instellingen gedaan, dan wil je niet meer anders! Batterij doet het nog steeds, Extra snel scrollen gebruik ik zelf nauwelijks, maar is wel makkelijk om te hebben.